Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Αυτή την εβδομάδα στο Bookaholic Thoughts, στη στήλη των εβδομαδιαίων συνεντεύξεων, φιλοξενούμε ένα νέο συγγραφέα, τον Βασίλη Κρουστάλη.
Β.Τ. Βασίλη,σ' ευχαριστούμε για την αποδοχή πρόσκλησης, καλώς ήρθες! Πες μας, πότε ξεκίνησες να γράφεις και ποιο ηταν το έναυσμα;
B.Κ. Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Ξεκίνησα να γράφω πριν απo περίπου δύο χρόνια. Πάντοτε έλεγα πως μια μια μέρα θα έγραφα την δική μου ιστορία αλλά ποτέ δεν το τολμούσα. Μια ημέρα μετά από παρότρυνση ενός φίλου ξεκίνησα δειλά δειλά και από τότε δεν σταμάτησα να γράφω για τον κόσμο μου, "Της Ιστορίες Του Καγάντο".

Β.Τ. Πώς βρίσκεις τις ιδέες σου; Από πού αντλείς την έμπνευσή σου; Υπάρχει κάποιο μέρος, αντικείμενο, τραγούδι ή όλα αυτά μαζί, που πυροδοτεί την έμπνευση σου για συγγραφή;
Β.Κ. Εγώ ποτέ δεν ήμουν καλός στην έκθεση. Απο την στιγμή που ξεκίνησα να διαβάζω μανιωδώς βιβλία καλλιεργήθηκε αυτή η ανάγκη για δημιουργία, οπότε η έμπνευση για εμένα είναι σχεδόν αποκλειστικά απο τα βιβλία και τα κόμικ που διαβάζω. Μεγάλη βοήθεια επίσης μου προσφέρουν κάποια τραγούδια επικής μέταλ και οι Ιαπωνικές σειρές Άνιμε που κατά καιρούς παρακολουθώ.


Β.Τ. : Η λογοτεχνία του φανταστικού, τα τελευταία χρόνια, έχει διαδοθεί πολύ, στην χώρα μας. Η δική σου γραφή σου ανηκει σ'αυτο το είδος, και δη στην επική φαντασία. Θα'θελες να μας πεις για όσους δεν γνωρίζουν τον ορισμό του είδους; Τι ακριβώς είναι η λογοτεχνία του φανταστικού;
Β.Κ. Πολύ καλή ερώτηση! Ενώ στο εξωτερικό είναι πολύ διαδεδομένη εδώ και χρόνια αυτού του είδους η λογοτεχνία, στην χώρα μας τώρα ανακαλύπτουν την αξία της. Η λογοτεχνία του φανταστικού για εμένα είναι μια επέκταση της κλασικής λογοτεχνίας. Στα κλασικά έργα παρακολουθείς την πορεία της ζωής ενός χαρακτήρα μέσα απο τα βιώματά του και πως διαμορφώνεται από αυτά. Στην λογοτεχνία του φανταστικού έχεις πολλούς παραπάνω χαρακτήρες να διαχειριστείς ενώ δημιουργείς παράλληλα τον δικό σου κόσμο από το μηδέν. Οι δυνατότητες αυτής της λογοτεχνίας είναι άπειρες

Β.Τ. Το πρώτο βιβλίο σου, «Ιστορίες του Καγάντο 1: Ο Όρκος του Μάγου», το οποιο αποτελεί τριλογία, διαδραματίζεται σ'εναν φανταστικό κόσμο, όπου ένας μυστηριώδης μάγος, ο Άλαντορ, συγκεντρώνει μια ομάδα από πολύ διαφορετικά μεταξύ τους άτομα, για να ταξιδέψουν στον κόσμο του Καγάντο… και οι αναγνώστες σου παρακολουθούν την περιπέτεια του μάγου και της ομάδας που έχει συγκροτήσει, για να πετύχει το στόχο του, να κατασκευάσει ένα μαγικό σπαθί, το μόνο όπλο που μπορεί να εξολοθρεύσει τον ανίκητο δράκο που φυλάει έναν αμύθητο θησαυρό. Θα'θελες να μας πεις, κάτι παραπάνω για την ιστορία;
Β.Κ. Το μαγικό όπως προανέφερα με αυτού του είδους την λογοτεχνία είναι ότι έχεις άπειρες δυνατότητες. Οι σύντροφοι του μάγου είναι (όπως και ο ίδιος) ιδιαίτερα σκοτεινές προσωπικότητες που εξ αρχής νιώθεις πως κάτι κρύβουν. Επίσης ακόμα και το ποιό ασήμαντο χωριουδάκι στον Καγάντο μπορεί να κρύβει μια μεγάλη ιστορία... Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για το βιβλίο μου αλλά καλό είναι να το διαβάσετε δίχως να γνωρίζετε τι σας περιμένει...

Β.Τ. Εκτός, από το είδος που γράφεις, σαν συγγραφέας αλλά και ως αναγνώστης, ποιο είδος λογοτεχνίας σου αρέσει περισσότερο; διήγημα, νουβέλα ή μυθιστόρημα; και ποιο είδος μυθιστορήματος;αισθηματικό,ιστορικό, τρόμου η φαντασίας;
Β.Κ. Είμαι λάτρης της επιστημονικής φαντασίας και του τρόμου. Πάντα προτιμούσα της μεγάλες ιστορίες από τα μικρά διηγήματα. Όταν με το καλό τελειώσω την τριλογία μου σίγουρα θα ήθελα να πειραματιστώ με κάποιο διαφορετικό λογοτεχνικό είδος.

Β.Τ. Σαν δημιουργός παθαίνεις ποτέ συγγραφική αφλογιστία και σαν αναγνώστης αναγνωστική ύφεση; Κι αν «ναι», πώς τα ξεπερνάς;
Β.Κ. Σαν δημιουργός είμαι τελειομανής σε χαζό βαθμό. μπορεί να δουλεύω μια πρόταση για πάνω από τρείς ώρες. Εννοείτε πως κατά περιόδους παθαίνω συγγραφική αφλογιστία που την ξεπερνάω με πολύ διάβασμα εντελώς άσχετης λογοτεχνίας με αυτήν που πραγματεύομαι. Σαν αναγνώστης σταματάω κατά καιρούς ηθελημένα να διαβάζω για να προχωρήσω το έργο μου.

Β.Τ. Σε επηρεάζουν οι κριτικές των αναγνωστών σου; Θετικές η όχι; Πως αντιδράς στην κριτική, ή οποία ενδεχομένως να'ναι και αρνητική, αλλά πάντα καλοπροαίρετη;
Β.Κ. Οι κριτικές των αναγνωστών είναι πάντα καλοδεχούμενες και χαίρομαι που υπάρχει αυτή η επικοινωνία. Τα καλοπροαίρετα σχόλια σε βοηθούν να εξελιχθείς σαν συγγραφέας όσο για τα κακοπροαίρετα δεν ασχολούμε γιατί μόνο καταστροφή μπορούν να προκαλέσουν.

Β.Τ. Μέσα από το βιβλίο σου, υπάρχουν κάποια μηνύματα που επιδιώκεις να 'περάσεις' στους αναγνώστες σου; Επίσης, υπάρχουν κάποια στοιχεία από σένα η άλλους που περίτεχνα έχεις «περάσει», στους ήρωες σου;
Β.Κ.. Εγώ εξαρχής ήθελα να γράψω την ιστορία μου δίχως να περνάει κοινωνικοπολιτικά μηνύματα. Άλλωστε είναι τόσο μεγάλη και περίπλοκη που φαίνεται. Όμως διαβάζοντάς την θα κληθείτε να κρίνετε τους χαρακτήρες για τις αποφάσεις τους. Όσο για το δεύτερο μέρος της ερώτησης σας η απάντηση είναι ναι, σίγουρα κάποια απο τα στοιχεία του χαρακτήρα μου πέρασαν ενδόμυχα πολλές φορές στους πρωταγωνιστές μου.

Β.Τ. Πιστεύεις στη συλλογική συγγραφή; Και στην παράλληλη λογοτεχνία;
Β.Κ. Αν και δεν το έχω δοκιμάσει πιστεύω πως θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία.

Β.Τ. Τι σημαίνει για σένα η συγγραφή; Και ποιο είναι το πρόγραμμα που ακολουθείς όταν γράφεις;Παίρνει διαφορετική διάσταση η καθημερινότητά σου όσο διαρκεί η συγγραφή; Πόσο χρόνο καθημερινά χρησιμοποιείς;
Β.Κ. Η συγγραφή είναι για εμένα μια εκτόνωση από την καθημερινότητά μου. Στο πρώτο βιβλίο δεν το είχα καταλάβει αλλά τώρα έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ημέρας μου. Όταν ξεκινάω να γράψω ΠΑΝΤΑ διαμορφώνω το γραπτό της προηγούμενης φοράς και μετά συνεχίζω. Τώρα όσο αφορά τον χρόνο που γράφω κάθε μέρα είναι διαφορετικός. Μπορεί να έχω χρόνο και να γράψω πάνω από πέντε ώρες ή μπορεί να μην έχω χρόνο ή έμπνευση και να γράψω για μια ώρα.

Β.Τ. Έχεις σπουδάσει; Αν ναι, τι αποκόμισες από τις σπουδές σου; Ασκείς κάποιο επάγγελμα, πλην του συγγραφέα, αν μπορεί να θεωρηθεί επάγγελμα.
Β.Κ. Έχω σπουδάσει σε τεχνικό λύκειο κάτι που μάλλον δεν θα εξασκήσω ποτέ μου. Αυτά τα χρόνια δεν μου προσέφεραν και πολλά πράγματα. Παράλληλα με την συγγραφή δουλεύω σε μια ιδιωτική επιχείρηση για να ζήσω διότι στην Ελλάδα σχεδόν κανένας συγγραφέας δεν ζει απο τα έσοδα του βιβλίου του.

Β.Τ. Βασίλη, μέσα σε λίγες γραμμές περιέγραψε μας τον εαυτό σου, τα μειονεκτήματα/πλεονεκτήματα που σε βοηθούν ή εμποδίζουν για να γράψεις και πώς σου αρέσει να περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου.
Β.Κ. Δεν μου αρέσει να μιλάω για τον εαυτό μου. Προτιμώ ο κόσμος να μάθει το έργο μου και όχι την προσωπική μου ζωή. Τον ελεύθερό μου χρόνο διαβάζω πολύ και γράφω πολύ. Θέλει να ασχοληθείς πολλές ώρες καθημερινά για να γράψεις ένα τόσο απαιτητικό βιβλίο.

Β.Τ. Πόσο οργανωμένη είναι η βιβλιοθήκη σου; Μπορείς να βρεις εύκολα, ένα βιβλίο άμα το ψάχνεις; Επίσης προσέχεις τα βιβλία σου ή τα τσακίζεις, τα υπογραμμίζεις σε σημεία που σε ενδιαφέρουν και σημειώνεις πάνω σ' αυτά;
Β.Κ. Η βιβλιοθήκη μου είναι ένα έργο τέχνης. Πιάνει έναν ολόκληρο τοίχο και κλείνει με πόρτες για να μην περνάει η σκόνη στα βιβλία. Μοιάζει σαν ντουλάπα. Τα έχω αρκετά οργανωμένα θα έλεγα. Τα βιβλία μου τα προσέχω πάρα πολύ. Δεν καταλαβαίνεις ποια έχω διαβάσει και ποια όχι.


Β.Τ. Διαβάζεις αυτόν τον καιρό, κάποιο βιβλιο; Εισαι αργός η γρήγορος αναγνώστης;Γενικά, πώς επιλέγεις τα βιβλία που αγοράζεις ; Με βάση τον συγγραφέα; την υπόθεση η από το εξώφυλλο;
Β.Κ. Μόλις τελείωσα την τετραλογία του Μάικλ Μούρκοκ με τον Χόκμουν. Πάντα διαβάζω κάποιο βιβλίο στον λιγοστό ελεύθερο χρόνο μου. Είμαι πολύ γρήγορος και απαιτητικός αναγνώστης. Τα βιβλία που αγοράζω τα έχω ψάξει πρώτα σαν υπόθεση. Δεν υπάρχει κανένα άλλο κριτήριο για εμένα.

Β.Τ. Γράφεις αυτήν την περίοδο; Το δεύτερο μέρος της τριλογίας, ποτέ να το περιμένουμε;
Β.Κ. Αυτήν την περίοδο γράφω την συνέχεια του "Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΜΑΓΟΥ". Έχω γράψει ήδη το 1/4. Έχω μεγάλα σχέδια για την συνέχεια!!! Το σίγουρο είναι πως θα αργήσω πολύ να το τελειώσω. Σίγουρα μετά το 2016

Β.Τ. Πιστεύεις πως το διαδίκτυο βοηθά τη λογοτεχνία; και αν ναι με ποιον τρόπο;
Β.Κ.Το διαδίκτυο είναι ένα όπλο που αν το χρησιμοποιήσεις σωστά μπορείς να κάνεις θαύματα. Μέσω του facebook έχω γνωρίσει πολλούς αξιόλογους ανθρώπους και βιβλία που αλλιώς δεν θα γνώριζα την ύπαρξή τους. Είναι ένα πανίσχυρο μέσο.

Β.Τ. Πιστεύεις,ο συγγραφέας πρέπει να ζει έντονα και ακραία για να εμπνευστεί; Μια πληκτική ζωή τι επίδραση μπορεί να έχει στο έργο ενός συγγραφέα; Μόνο τα ρίσκα, οι εναλλαγές ή ο πόνος τροφοδοτούν την έμπνευση;
Β.Κ. Υπάρχουν συγγραφείς που έκαναν ακραία πράγματα και έγραψαν αριστουργήματα αλλά και συγγραφείς που έκαναν το ίδιο με πολύ βαρετή ζωή. Δεν νομίζω να παίζει σημαντικό ρόλο η ζωή του συγγραφέα για να γράψει ένα καλό βιβλίο. Κάποτε ίσως να έπαιζε αλλά τώρα όχι. Όλα για εμένα είναι θέμα μυαλού.

Β.Τ. Σε ποια ηλικία ξεκίνησες να διαβάσεις; Και Ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο;Επίσης, υπάρχει κάποιος λογοτέχνης που σε επηρέασε και θαυμάζεις; η κάποιο βιβλίο-σταθμός που επηρέασε την σκέψη και ζωή σου και κατα συνέπεια την συγγραφή σου;
Β.Κ. Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία δέκα χρόνια διαβάζω πολύ. Μάλλον η Οδύσσεια του Ομήρου ήταν το πρώτο βιβλίο που διάβασα. Θαυμάζω πάρα πολλούς συγγραφείς. Αν ξεχώριζα έναν μάλλον θα ήταν ο Salvatore ο δημιουργός του Ντριτζτ Ντο Έρντεν. Με έχουν επηρεάσει πολλοί συγγραφείς από διαφορετικά λογοτεχνικά είδη.

Β.Τ. Τι θα συμβούλευες έναν νέο συγγραφέα; Πιστεύεις πως στην χώρα μας δίνονται οι κατάλληλες ευκαιρίες σε νέους δημιουργούς να αναδείξουν το ταλέντο τους;

B.K. Για αρχή θα τον συμβούλευα να διαβάζει πολύ και να γράφει καθημερινά. Μόνο με κόπο θα τα καταφέρει. Στην χώρα μας είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα για τους λογοτέχνες οποιοδήποτε είδους κι αν εκπροσωπούν. Δεν πρέπει όμως να το βάλουν κάτω.

Β.Τ. Αν κάποιος αναγνώστης, θέλει να επικοινωνήσει μαζί σου, με ποιον τροπο θα μπορούσε και από που μπορεί να αποκτήσει τι βιβλίο σου.
Β.Κ. Θα χαρώ πολύ να ανταλλάξουμε απόψεις για βιβλία και όχι μόνο μέσω της προσωπικής μου σελίδας στο Facabook. Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΜΑΓΟΥ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΛΥΚΟΦΩΣ στην Πρωτοπορία στα public και γενικά σε όλα τα μεγάλα βιβλιοπωλεία της Ελλάδος. Εάν δεν το βρείτε κάπου κάντε το παραγγελία και θα σας το στείλουν αμέσως.


Β.Τ. Ας κλείσουμε με ένα αγαπημένο σου απόσπασμα, απόφθεγμα η ποίημα. Το απόσπασμα, μπορεί να είναι και δικό σου.
Β.Κ. Πιστεύω πως το Παν Μέτρον Άριστον είναι μια αρχαία φράση που θα έπρεπε να ακολουθούμε όλοι οι σύγχρονοι Έλληνες. Σας ευχαριστώ πολύ για τις τόσο όμορφες ερωτήσεις σας και να έχετε πάντα επιτυχίες.

Βασίλη, σ'ευχαριστουμε πολύ, για το χρόνο που διέθεσες, για την ομάδα μας.Σου ευχόμαστε Καλοτάξιδο το πρώτο σου βιβλίο και κάθε επιτυχία στην συγγραφική πορεία σου.



Επιμέλεια συνέντευξης: Νάντια Βαβάση για το Bookaholic Thoughts.
Share:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου